Respiram …NATURAL sau CORECT ?!?!?

Respiratia abdominala…

 

imagine_respiratie_pisoi

 

Respiram Natural Sau Corect !?

Gimnastica respiratorie: invata sa respiri corect!

Modul in care respiri are un rol deosebit in mentinerea sanatatii. Aparent banala, aceasta functie naturala cu care ne nastem difuzeaza energie vitala la nivelul intregului organism. Sa neglijezi aceste gest vital, inseamna sa-ti pui in pericol sanatatea mentala si fizica.

Chiar si modul in care respiri se poate reinvata. In momentul in care venim pe lume, respiratia este primul gest reflex si ultimul in momentul in care o parasim. De mici invatam sa mancam, sa scriem, sa citim, insa nimeni nu ne invata cum trebuie sa respiram corect. Desi in momentul in care ne nastem respiram corect, cu trecerea timpului incepem sa neglijam acest aspect.

Alternarea corecta a inspiratiilor si a expiratiilor favorizeaza o mai buna difuziune a energiei vitale. Corpul nostru se elibereaza prin expiratie de gazul carbonic si toxinele acumulate si isi face plinul de oxigen. Pentru a functiona creierul are nevoie din plin de oxigen. Acesta consuma aproximativ 80% din oxigenul acumulat si se asigura astfel pe de-o parte de relaxarea trupului, iar pe de alta parte de dinamizarea lui.

Bebelusii respira perfect!

Prin respiratie, se solicita mai multe parti ale corpului (plamanii, abdomenul, spatele, diafragma, muschii etc), astfel beneficiile se difuzeaza in tot corpul. Cand respiratia devine superficiala si sacadata, aceasta nu antreneaza decat regiunea inimii, fara plamani si abdomen, iar corpul consuma astfel mult mai multa energie.

In aceasta situatie, se inspira sacadat ridicand umerii si nu umfland abdomenul cum ar fi corect. Consecintele unei respiratii gresite sunt adesea durerile de cap, senzatia de apatie, insomniile si tulburarile de digestie.

Din pacate, traim intr-o societate dominata de stres si poluare, in care uitam sa respiram asa cum ar trebui. Din aceasta cauza, creierul s-a obisnuit sa nu mai respire profund. Insa, este timpul ne reeducam sau sa imitam bebelusii care respira perfect!

Invata sa respiri corect

Gimnastica respiratorie se refera tocmai la invatarea tehnicilor de respiratie corecta. Exercitiile de acest gen te pot ajuta sa-ti readuci respiratia la un ritm normal.

  1. Simte modul in care respiri! In primul rand observa modul in care respiri. Plaseaza-ti o mana in zona inimii si alta in zona abdomenului. In timpul inspiratiei, mana de pe abdomen trebuie sa simta cum acesta se umfla. Cealalta mana nu trebuie sa se miste. Expira lung eliberand aerul pe gura pentru a evacua dioxidul de carbon.
  2. Spune „eeeee” pe nas! Incearca sa susotesti sunetul „e” pe gura mai intai, fara efort interior. Dupa aceea, inchide gura, inspira si in timpul expiratiei, incearca prin scoaterea aerului sa scoti sunetul „e” pe nas. Aceasta tehnica se numeste respiratia constienta.

Gimnastica respiratorie se bazeaza pe mai multe tipuri de respiratie (respiratie constienta, suflu prin meditatie etc). Descoperind numeroasele aspecte ale respiratiei, controlandu-ti mai bine suflul si observand ceea ce se intampla cu corpul tau dupa ce respiri profund, inveti astfel sa-ti cresti capacitatea respiratorie.

Beneficiile respiratiei corecte

  • Oxigenarea corespunzatoare a creierului, cat si a celorlalte organe;
  • Flexibilitatea si supletea muschilor;
  • Recuperarea dupa efort;
  • Relaxare;
  • Somn linistit;
  • Gestionarea stresului, a situatiilor tensionate;
  • Incredere in sine, stapanirea emotiilor, invingerea timiditatii;
  • Stabilitate emotionala;
  • Capacitate mare de concentrare;
  • Digestie buna

Despre respiratia constienta…video…http://www.youtube.com/watch?v=KzpvhR1aWMI

Invata sa respiri corect…video…http://www.youtube.com/watch?v=m6_HXSTzg88

 

http://www.terapianaturala.ro/respiram-natural-sau-corect/

 

 

CONCLUZII:

  1. Respiratia este considerata un lucru BANAL, dar in realitate este fff IMPORTANTA.

 

  1. Respiratia imbunatateste circulatia, digestia, insomnii, stress, anxietate – tot corp;

Lucreaza asupra tuturor corpurilor: fizic, mental, emotional, psihic si spiritual –      legatura noastra cu lumea inconjuratoare, cu cosmosul, intreg universul;

 

  1. Scaunul pe care stau sa fie incomod, pt ca spinarea sa fie dreapta;
  2. Inspir pe nas, expir pe gura. TIMPII….

 

  1. Suspinatul si cascatul se datoreaza lipsei de aer;

 

  1. Respiratia superficiala se face doar cu partea de sus a plamanilor;

 

  1. Respiratia PROFUNDA este cea ABDOMINALA.

 

  1. Acest lucru se afla punand mana stg pe piept si dreapta pe abdomen – miscarea

 

  1. Talia libera, sutienul confortabil sau lipsa.

 

APLICATIE PRACTICA:

 

Cu mainile pefiecare dintre cele 12 pozitii vom incrca sa RESPIRAM PROFUND,

Pe muzica si dupa numaratoarea de pe fundal. SUCCES!

Cu mare drag, ing. Elena Pistrui- Maximean 3A

 

21 martie 2016

Alt material resp abdominala: yaga http://www.psychologies.ro/sanatate-2/respiratia-abdominala-solutia-sigura-de-relaxare-2140981

 

Respiratia pranica = abdominala

https://adevarultevaelibera.wordpress.com/terapii-complementare/bioenergie/curs-xii/

 

 

ELIBERARE STRESS prin ex de respiratie

http://www.sfatulmedicului.ro/Stresul-si-sindromul-de-oboseala-cronica/exercitii-de-respiratie-pentru-eliberarea-stresului_13390